Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.Denne brukes for å skape fyldige teksturer under malingen. Den kan gis farge med akrylmaling, dog vil den gi fargen et hvitt skjær.
Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.Lik Molding Paste, men Hard Molding Paste er lettere å pusse og skrape i.
Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.En fyldig pasta for å lage tekstur, overflate som fint sandpapir.
Light Molding Paste (3575) kan brukes til å bygge tykke teksturer og lag med mye langt mindre vekt enn de fleste andre medier. Tørker til en opak, matt overflate som er veldig fleksibel og mykere enn Molding Paste.
Clear Leveling Gel (3001) er det tynneste gel-produktet og gir en jevn overflate med perfekt klarhet. Tørker til en blank, fleksibel overflate og gir andre produkter jevnere flate.
Soft Gel Gloss (3010) er tynnere enn Heavy Body farger. Blandes med farge for å skape en perfekt glasuraktig konsistens. Soft Gels egner seg som base for våt blanding av farger og som collagelim/decoupagelim.
Soft Gel Matte (3013) er tynnere enn Heavy Body farger. Blandes med farge for å skape en perfekt glasuraktig konsistens. Soft Gels egner seg som base for våt blanding av farger og som collagelim/decoupagelim.
Regular Gel Gloss (3020) har samme konsistens som Heavy Body akrylfarger og er ideell for å “strekke” malingen (se side 16), og regulere opasiteten uten å endre konsistensen. Godt egnet for impasto-teknikker.
Regular Gel Matte (3030) har samme konsistens som Heavy Body akrylfarger og er ideell for å “strekke” malingen (se side 16), og regulere opasiteten uten å endre konsistensen. Godt egnet for impasto-teknikker.
Heavy Gel Gloss (3050) er tykkere enn Heavy Body akrylfarger og kan blandes med farger for skape tykkere maling. Perfekt for å bygge topper i malingen.
Heavy Gel Matte (3060) er tykkere enn Heavy Body akrylfarger og kan blandes med farger for skape tykkere maling. Perfekt for å bygge topper i malingen.
Extra Heavy Molding Paste (3110) er en blanding av Extra Heavy Gel og Molding Paste. Den tørker til en halvblank semi-opak overflate som blander godt med farger. Perfekt til å bygge tykke teksturer og overflatelag.
Coarse Pumice Gel (3200) bygger en hard film når tørr. De blander godt med GOLDEN akrylfarger. Fine Pumice Gel er godt egnet som underlag for tegning, mens Coarse Pumice Gel og Extra Coarse Pumice Gel gir murliknende overflater.
Clear Tar Gel (3330) fra Golden er et akrylmedium med en seig, tjære-lignende konsistens. Clear Tar Gel egner seg til å lage tynne, fine linjer og den flyter i en "sammenhengende strøm" fra malekniven (se bilde 1 og 2).
Clear Tar Gel er den beste gel'en for deg som ønsker å unngå penselstrøk, og den har en rennende konsistens som egner seg ekstra godt sammen med Golden Fluid tyntflytende akrylmaling.
NB - Denne bør blandes ut noen timer før bruk, for å unngå luftbobler i malingen. Den skal også blandes/røres rolig med en malekniv, ikke "vispes" med pensel.
Light Molding Paste (3575) kan brukes til å bygge tykke teksturer og lag med mye langt mindre vekt enn de fleste andre medier. Tørker til en opak, matt overflate som er veldig fleksibel og mykere enn Molding Paste.
Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.Dette er en opak hvit pasta som når den legges på tykt med en palett kniv vil krakelere. Jo varmere temperatur og tykkere lag, jo større blir sprekkene. Andre gels eller maling må ikke blandes i pastaen, det vil forhindre krakeleringen.
Coarse Pumice Gel (3200) bygger en hard film når tørr. De blander godt med GOLDEN akrylfarger. Fine Pumice Gel er godt egnet som underlag for tegning, mens Coarse Pumice Gel og Extra Coarse Pumice Gel gir murliknende overflater.
Soft Gel Gloss (3010) er tynnere enn Heavy Body farger. Blandes med farge for å skape en perfekt glasuraktig konsistens. Soft Gels egner seg som base for våt blanding av farger og som collagelim/decoupagelim.
Light Molding Paste (3575) kan brukes til å bygge tykke teksturer og lag med mye langt mindre vekt enn de fleste andre medier. Tørker til en opak, matt overflate som er veldig fleksibel og mykere enn Molding Paste.
Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.Denne brukes for å skape fyldige teksturer under malingen. Den kan gis farge med akrylmaling, dog vil den gi fargen et hvitt skjær.
Grunning som gir en effekt av håndlaget papir. Når den smøres ut med en våt palettkniv vil man få en finere overflate. Når den tørker blir den off-white. Perfekt overflate for akvarell eller blekk.
Soft Gel Matte (3013) er tynnere enn Heavy Body farger. Blandes med farge for å skape en perfekt glasuraktig konsistens. Soft Gels egner seg som base for våt blanding av farger og som collagelim/decoupagelim.
Gels og medier kan blandes i akrylmaling for å strekke malingen, endre tekstur, glans, og påvirke malingens flytegenskaper. De kan også brukes for seg selv for å gi transparente tekstur effekter.Gloss (blanke) Gels er de mest transparente, mens Matte er de mest opake.Dette er en opak hvit pasta som når den legges på tykt med en palett kniv vil krakelere. Jo varmere temperatur og tykkere lag, jo større blir sprekkene. Andre gels eller maling må ikke blandes i pastaen, det vil forhindre krakeleringen.